jueves, 20 de septiembre de 2012

Plànols i escales (II)



Visualitzeu primer el vídeo que explica perquè els arquitectes fan servir plànols i maquetes a escala per representar edificis. Després el comentarem tots plegats.

El divendres passat vam començar a treballar el plànol de l'institut. Vam aprendre que:

  • Per trobar l'escala, cal dividir la longitud d'un segment del plànol pel seu corresponent a la realitat. Això cal fer-ho en les mateixes unitats. Un cop tenim aquest resultat en forma de fracció, cal expressar-lo de la forma: 1:200, per exemple. En aquest cas, parlaríem que un centímetre del plànol equival a 200 cm a la realitat.
  • Si partim d'una mesura a la realitat, per trobar el seu equivalent al plànol cal dividir el valor d'aquesta mesura per l'escala corresponent. En l'exemple anterior, si mesurem 1300 cm a la realitat, els hem de dividir per 200 per saber quants cm equivalen en el plànol.
  • Si partim d'una mesura en el plànol, per saber quan mesura a la realitat, l'hem de multiplicar per l'escala. En el nostre exemple, si en el plànol mesurem un segment de 2,4cm, l'hem de multiplicar per 200 per saber quan fa a la realitat.
Avui continuarem treballant les escales i per fer-ho, resoldrem els problemes que trobareu en aquest enllaç. Aquests problemes són extrets d'uns exercicis de l'Institut La Mallola d'Esplugues de Llobregat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario